In Tara lui Bufnitzel, totul incepe ca o poveste. Ca intr-o geometrie a gandurilor, in acest mic univers, mereu se ivesc idei crete despre lume si poezie. ''De ce aburul din jurul Pamantului e ca o prisma ce refracta incandescenta arta a iubirii si o sparge apoi in curcubeu?'' Nu stiu de unde vine, cine a spus-o, dar stiu cine a rostit-o si apoi s-a intamplat ca de fiecare data imi ramanea in privire un curcubeu.. de fiecare data cand se stingea ploaia. Printre picaturi albastre si idei delirante ma plimb cum vreau eu, ca Alice in Tara Minunilor, pe portative de culori care ma inalta pe muzica lui Alifantis 'tot mai sus' si 'mult mai inalt', astfel incat sa va observ mai bine pe toti.
Dintr-un copac, de pe-o craca, al vostru Bufnitel.

luni, 6 iunie 2011

Character

‘’Life Is complicated!’’ ‘’Yes, we already know that’’ ‘’No, it is not!’’ ‘’yes, it is!’’ It’s so funny! Acesta e doar un schimb de replici ca in serialul ‘’Friends’’ –la care ma uit aproape zilnic (mi-l imaginez pe Ross spunand ‘’yes, it is ‘’) si stim cu totii ca viata e amuzanta, mai ales cand rade de noi! Imi place ca in limba engleza se spune ‘’character’’ la personaj; ‘’ character’’ [‘kaeriktə] mai inseamna si caracter in romana. Cand aveam timp, chef si toate resursele necesare mergeam la teatru si observam multe caractere pe scena. Dar suntem si noi asa niste personaje.. aoleu! Jucam intr-o comedie , vedeti? De-asta rade viata de noi! E ceva despre bani si rotite care se invart ca sa ii produca, ambitii, anomalii, problem de cuplu sau si lipsa de viata- o comedie, cum am zis.. Desi vii.. ne-vii.. Uneori ma retrag pe scaunul de pe balcon (cu o cafea buna) si ma gandesc.. ca ce bine e ca ma lasa toata lumea in pace, in momentul acela, ca pot si eu sa stau linistita fara sa iau la cunostinta despre nemultumirile lor existentiale, care de altfel sunt prea filozofice sau nefilozofice pentru cat pot eu duce. Dar, in fine, din cat am fost obligata sa ascult si sa inteleg, eventual sa schimb ordinea lucrurilor prin vreo interventie –adica de dat vreun sfat- am ajuns la concluzia ca multi oameni sunt nefericiti pentru ca vor sa aiba certitudini, cu toate ca sunt multe variabile in jurul lor. Dar ce se intampla cand nu mai ai certitudini deloc? Cand ajungi la concluzia ca nu poti fi sigur de nimic, ca nu poti sa garantezi pentru nimic, sau ca nu poti sa promiti nimic? De asemenea, ca nu poti sa te implici in nimic pe termen lung, ca nu vrei sa convingi pe nimeni de nimic.. cand nu mai crezi in nimic cu toate ca ‘tu’ continui sa ramai credibil in societate. Cand esti asa, va pot spune ca plutesti in deriva, iar in schimb, ai doar momentul.
So.. Is life complicated? Yes, it is! Or maybe it si not.. Anyway, coffee tastes wonderfull..

Un comentariu: